5 Aralık 2013 Perşembe

Viyana (II)

Karnımızı Türkis'te doyurduktan sonra(iki kişilik yemek bedeli 40 euro civarı tuttu) tekrar çıktık caddeye (Caddenin ismi Mariahilfer Strasse),oldukça uzun bir cadde,derken tam Mariahilfer Kirche 'nin (Mariahilfer Kilisesi) hizasında,caddenin karşı tarafındaki sokağa girdik yaklaşık 50 m ilerideki sağdaki ilk sokağa döndük(hatta o sağa dönmeden daha ileride başka bir pansiyona baktık,ama lavabo ve banyo odanın içinde değildi,orada rahat edemeyeceğimizi düşünüp geldiğimiz yoldan geri dönerken hatırladık o oteli),otelin kapısında 3 yıldızı olduğu yazıyordu,ama bize hiç de öyle gelmedi,gayet şık,çalışanları çok nazik bir oteldi.Otelin ismi 'Hotel Savoy', biz 'Room Viennese' double suitlerin bir tanesinde kaldık,bu ne demek oluyor sevgili okuyucu; standart tek kişilik oda,standart çift kişilik oda ve Viyana tarzı suiti bulunuyordu(tabi ki daha kalabalık gruplar için daha büyük odaları da mevcuttu.).Biz bunu tercih ettik,gerçekten hiç pişman olmadık,odaya girer girmez mobilyaların orjinalliği,odanın dekorasyonu sizi etkiliyor.Üstelik yatağımızın üzerine baş ucumuza yakın yerlere uğur böcekli çikolatalar konulmuştu :) Bu ince düşünce çok hoşuma gitti.Kaldığımız odanın 2 kişilik tek gece konaklama fiyatı 124 Euro .Çantalarımızı bıraktık,dinlendik,üzerimizi değiştirdik,sonra tekrar Viyana'nın fethine kaldığımız yerden devam ettik.Mariahilfer Strasse'ye çıkıp caddenin sonuna kadar devam ettik ve 'Museums Quartier'e (Müzeler bölgesi,semti demek) ulaştık,Mariahilfer'in sonundan sola dönmek gerekiyor.Bu bölgede aklınıza gelebilecek her türlü müze mevcut,buralarda genellikle müzeler ve alışveriş edilebilecek yerler,cafeler iç içe aynı yapının içinde,gerçekten güzel.Biz caddenin karşı tarafına geçmek istiyoruz çünkü bir kalabalık var,şen kahkahalar bizi hemen çekiyor. Maria-Theresien Platz ulaştığımız yer,ve noel,yılbaşı kutlamaları için minik bungalov dükkanlar yerleştirmişler tüm meydana(hemen belirtmem gerekir Bologna'da da benzeri kuruluyor,ancak Viyana'daki kesinlikle daha büyüktü.).Hediyelik eşyalardan tutun,çikolatalara,noel süslerine,sıcak şaraba,punchlara,patatesin türlü şekillerine,kumpire,sandviçlere,mumlara kadar daha bir çok şeyin satıldığını görüyorsunuz. Fiyatları Bologna'yla karşılaştırdığımızda biz makul buluyoruz,tabi ki Türkiye'ye göre pahalı sayılabilir. İçimizi ısıtacak bir şeyler içip,patateslerin tadına bakıyoruz,nefis olduğunu söyleyebilirim :)Üstelik içeceklerimizin kupası depozitolu,eğer geri götürürseniz,depozito bedelini alabiliyorsunuz,ama genel amacı Viyana tanıtımı olduğu için,biz de diğerleri gibi vermiyoruz bu kupaları çok şekerler(yani ilk ödediğiniz fiyatın içinde kupanın parası da var).Burada baya bir vakit geçirdikten sonra yolumuza devam ediyoruz,Ring Strasse'de parlamento binasının önündeyiz oldukça heybetli bir bina,Yunan tapınaklarından esinlenilerek inşa edilmiş.Önünde de bilgelik tanrıçasının heykeli var,noel süslemelerinden bu binanın da nasibini aldığını görüyoruz.Yolumuza devam ettiğimizde yine bir kahkahalar,neşeli sesler yükseliyor. Panayır alanı gibi bir yer,rengarenk ışıklandırılmış,ağaçları süslenmiş,bahçesinde yine o bungalov dükkanlar...Belediye binasının önündeyiz,resmen sanat eseri,tarihi eser bir bina, belediye sarayı olarak kullanılıyor.