18 Aralık 2016 Pazar

Ekşi Maya Yapımı (2. Kısım)

      İlk 2-3 gün sıkıcı geçtiyse üzülmeyin, kabarcıkların görülmesiyle birlikte ,oyunumuza başlıyoruz. Kabarcıklar bende yaklaşık 48 saat sonra görüldü, siz ne zaman gördüyseniz, hemen bu aşamaya geçebilirsiniz. Bu aşamada benim mayamda sadece kabarcık gözlemledim, belirgin bir kabarma yoktu. Hafif ekşi bir koku gelmeye de başladı, ben sık sık mayayı unutup, lavaboyu ,çöpü kontrol ettim durdum, siz yapmayın böyle şeyler :D Bakın haber veriyorum ; koku olacak :)

Malzemeler

1 su bardağı un
Yarım su bardağından biraz eksik su


Mayamızın örtüsünü kaldırdık, kabarcıklar size gülümsemeye başlamışsa tamam, üst kısmında hafif bir kabuk oluşmuş olabilir, bunu alın içinden tahta bir kaşıkla, altta kalan kısmın da yaklaşık %80 ini alıp atın. Unu ve suyu ekleyip , karıştırın. Kavanozun kenarlarini temizleyin. Örtüsünü örtüp yerine geri koyabilirsiniz. 24 saat bekleyeceğiz.


Gördüğünüz gibi benim mayamda bir su tabaka oluştu. İşte tam da bu yüzden su miktarını azalttım. Sizde böyle bir su tabaka oluşmamışsa ,su miktarını azaltmanıza gerek yok. Hamurun %80 ini uzaklaştırırken bu su tabakasını da dökün lütfen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder